Alfa’s Goud

Onder de naam Alfa’s Goud houdt het Alfa-college jaarlijks verkiezingen voor o.a. beste student, docent en stagebedrijf. Er zijn voorverkiezingen op alle schoollocaties, gevolgd door een feestelijke finale op een locatie in de stad Groningen.

In 2018 was ik projectleider voor Alfa’s Goud en heb ik, samen met de afdeling Marketing & Communicatie, studenten van verschillende opleidingen en docenten, een bestaand verkiezingsconcept nieuw leven ingeblazen. We bedachten een nieuwe naam en huisstijl, stelden procedure en spelregels op, ontwikkelden communicatiemiddelen (o.a. posters en een website met film- en fotoportretten van de kandidaten) en zetten een programma voor een feestelijke verkiezingsavond in elkaar.

In 2019 deden we dit opnieuw en nóg beter. De avond werd een groot succes: in een sprankelende show in een sfeervolle EM2 werden de kandidaten gepresenteerd door filmpjes, pitches en interviews en er was dans en een goochelact.

Als projectleider ontwikkelde en coördineerde ik het productieproces en gaf ik leiding aan het projectteam. Ik bewaakte het einddoel en het projectbudget, en dacht mee over de creatieve invulling. Ik onderhield contact met stakeholders en partners, zoals de opdrachtgever, stuurgroep, docenten, studenten, ondersteunende diensten, presentator, entertainment, locatieverhuur en techniekbedrijf.

Wat ik mooi vond aan Alfa’s Goud is dat ik leiding heb mogen geven aan het uitbouwen van een bestaand concept naar een nieuw fenomeen waar het Alfa-college jaren mee vooruit kan. Ik geniet ervan om, in samenwerking met anderen, een creatief denkproces om te buigen naar een realistisch en tastbaar resultaat.

Kijk hier voor de aftermovie van Alfa’s Goud 2019.

bron afbeelding: Alfa-college